De toon, de doelgroep, de kennis, de techniek en de feeling.
Sterke, krachtige copy schrijven is een superpower. 🚀
Ook die van mij, al zo'n tien jaar inmiddels.
Knappe content in een boeiend jasje, die z'n doelen bereikt.
Daar heb je wat ervaring voor nodig. Scrollen, maar! 🍋

FX Agency (2022-heden)

Steeds meer bedrijven vinden purpose net zo belangrijk als profit.
Zo ook FX Agency, die hard op weg is om een B-corp te worden.
Voor hen (en de leken onder ons) schreef ik dit artikel. Binnenkort
volgt er nog meer werk!

World Signatures (2022-heden)

Zo leuk, dit talentenbureau van de vrolijke Jolien. Ze schakelde me
al eens eerder in toen ze nog als videoproducer werkte, tegenwoordig
omarmt ze nationaal en internationaal talent met haar bureau:
World Signatures.

Werken bij Defensie (2021-heden)

Eén van mijn meest bijzondere klussen komt van bureau Radancy,
waar ik in 2021 ben begonnen aan een monsterklus: het (her)
schrijven van honderden openstaande vacatures voor Defensie.
Niet alleen ben ik nu een expert op het gebied van alle eenheden, ik
heb onze mannen en vrouwen in het groen ook zelf mogen spreken.

17

(ex)-militairen geïnterviewd

265

vacatures geschreven

6

leuke collega’s

COPY SKILLS
✔ Vacature copy ✔ Event copy ✔ Long copy ✔ Interviewen ✔ Landingspagina’s ✔ Social ads

Yune (2019-heden)

Van casevideo’s voor Smint, 538, Praxis, Nivea en Vodafone/Ziggo
tot visual copy en interviews voor NS en NS International: ondanks
ik mijn plekje in loondienst bij Yune heb verlaten, ben ik nog
steeds onderdeel van de familie.

Servero (2022)

Via bureau Frequin verzorgde ik ruim een jaar de social copy voor
een van hun klanten: Servero! Bekend van de appel- en fruitmoesjes
in het schap van jouw lokale supermarkt.

10

maanden geleden begonnen

47

social teksten

6

producten

COPY SKILLS
✔ Social copy ✔ Visual copy ✔ Creative copy

Salta Group (2022)

Van het optimaliseren van landingspagina’s tot het schrijven van
artikelen en van het interviewen van studieadviseurs tot het tikken
van social copy: drie maanden lang was ik verantwoordelijk voor de
copy bij Scheidegger, ISBW en Schoevers.

STAP-budget (2022)

Via bureau Brandsinc ben ik van januari tot maart fulltime aan de
slag gegaan als contentspecialist voor NCOI voor de contentcreatie
van landingspagina’s over de nieuwe subsidieregeling van de
Rijksoverheid: het STAP-budget.

71

teksten weggetikt

168

uur bloed, zweet en tranen

3

fijne collega’s in het team

COPY SKILLS
✔ Landingspagina’s ✔ Branded content voor NU.nl ✔ EDM copy ✔ Social copy ✔ VO copy ✔ Whitepaper copy

Fortis Fysiotherapie (2022)

Ken je dat, dat je fysiotherapeute ook een vriendin van je wordt?
Nee? Nou, dat gebeurde bij mij wel. En dus schakelt Fortis mij in
als copyheld als het om tekst gaat – en blijven zij mijn helden als
het om mijn rug gaat.

We Do I Do (2019)

Als de coronapandemie deze startup niet de das om had gedaan, dan
had ik WeDoIDo zéker gebruikt voor het plannen van mijn nog niet
bestaande bruiloft. De introductievideo, waar ik de voice over-copy
voor schreef, blijft in ieder geval prachtig.

NIO Lifestyle (2015)

Ik leerde de zussen Adolfs in 2013 kennen toen ik in maand verbleef
in hun prachtige villa op een – toen nog ongerept stuk – Bali.
Het prachthuis dat ze aan toeristen verhuren die buiten de
gebaande paden gaan, groeide uit tot een merk: Nio Lifestyle.
Ik hielp met de persberichten en socialmediastrategie.

hello@vickydelacotera.nl | 0616941911

KvK: 58727108 | btw: NL002283394B44

Privacyverklaring | Cookieverklaring